Navigation
Web Content Viewer
Administrative Services
Уважаеми дами и господa,
В тази рубрика могат да бъдат намерени административните услуги, предоставяни от Агенция "Митници".
Административните услуги са описани в отделни процедури, които съдържат информация относно:
Наименование на административната услуга;
- Правно основание;
- Обща характеристика;
- Процедура по извършване на административната услуга;
- Образци и формуляри.
Агенция „Митници“ предоставя 55 бр. административни услуги. Административните услуги на Агенция "Митници" можете да видите и в Административния регистър, поддържан от Министерски съвет чрез Интегрираната информационна система на държавната администрация, на адрес: https://iisda.government.bg/adm_services/services/from_central_administrations?search=1&subSectionId=199, и на интернет страницата на Агенцията в секция Административни услуги:
- Електронните административни услуги - услугата се предоставя чрез линк, който препраща към съответната услуга, публикувана на Портала за предоставяне на електронни административни услуги на Министерство на електронното управление
- за Административните услуги, предоставяни на хартиен носител – описание на реда за получаване на услугата можете да видите чрез подсекция „Административни услуги на хартиен носител“.
Подлежащите на вписвания обстоятелства, свързани с административните услуги, предоставяни от Агенция „Митници“, и последвалите промени в тях, се актуализират своевременно.
Заявяването по електронен път на ЕАУ, предоставяни от АМ, е осигурено чрез:
— Единна точка за достъп до електронните административни услуги, предоставяни от Агенция „Митници“, на адреси:
https://customs.bg/wps/portal/agency/administrative-services/administrative-services-egov,
https://ep.customs.bg/eportal/.
— Система за сигурно електронно връчване (ССЕВ), поддържана от Министерство на електронното управление, в съответствие с Регламент (ЕС) № 910/2014 на Европейския парламент и на Съвета за електронната идентификация и удостоверителните услуги при електронни транзакции на вътрешния пазар, за ЕАУ, за които не е необходимо попълване на електронна форма, предоставяна чрез самата услуга на е-Портала на Агенция "Митници".
— Delovodstvo@customs.bg - за ЕАУ, за които е компетентен директорът на АМ, и е-адреси на ТД, за ЕАУ, за които е компетентен директорът на ТД.
Средството за електронна идентификация е валиден квалифициран електронен подпис, съгласно изискванията на Регламент (ЕС) № 910/2014 на Европейския парламент и на Съвета от 23 юли 2014 година относно електронната идентификация и удостоверителните услуги при електронни трансакции на вътрешния пазар и за отмяна на Директива 1999/93/ЕО и Закона за електронния документ и електронните удостоверителни услуги.
Административните услуги, които се предоставят на хартиен носител, могат да се заявят чрез звената за административно обслужване:
– в Централно митническо управление (за административните услуги, за които компетентен е директорът на Агенция "Митници") и
— в териториалните дирекции (за административните услуги, за които компетентен е директорът на съответната териториална дирекция), както и
— чрез лицензиран пощенски оператор, ако това е отбелязано в процедурата по предоставянето им.
Други относими документи
Тарифа за таксите, които се събират от Агенция "Митници" по чл.12 от Закона за митниците
Документи на хартиен носител, издавани от Агенция „Митници“, за които е налице законово основание
Ще се радваме да споделите Вашето мнение за административното обслужване в Агенция "Митници" чрез нашата онлайн анкета
Годишни доклади за оценка на удовлетвореността на потребителите относно административното обслужване в Агенция „Митници“
Съгласно чл. 24, ал. 8 от Наредба за административното обслужване, всяка година до 1 април администрациите изготвят годишен доклад за оценка на удовлетвореността на потребителите за предходната календарна година, който се публикува на интернет страницата на съответната администрация. Нормата е в сила от 2020 г.