 Web Content Viewer
				
 				Web Content Viewer
			
			
			
				Как да разбера за какво плащам?
Какви разходи могат да възникнат по повод получаване на пратки?
При пазаруване от трети страни, включително от онлайн магазини, както и при изпращане/получаване на пратки е възможно да възникнат допълнителни разходи, извън цената на закупената стока. Възможно е някои от тези разходи да не са предвидени от получателя.
За да бъдете информирани моля запознайте се с описаното по-долу.
Основните разходи могат да се разделят в две направления:
Данъци (предимно ДДС и мито) – това са плащания, които постъпват в националния бюджет (ДДС и част от митата) и в бюджета на ЕС (75% от митата). Данъците при дистанционни покупки от трети страни са идентични с данъците, които се заплащат за закупуване на аналогичните стоки от местния пазар и целят всички продукти и търговци да бъдат третирани равнопоставено. Законодателството в Европейския съюз е синхронизирано, така че всички пратки в държавите членки се облагат по едни и същи правила.
Допълнителни разходи за пратката (доставка, застраховка, опаковане/преопаковане, митническо представяне, митническо представителство/оформяне) – общото между всички тях е, че представляват услуги, предоставяни от бизнеса (доставчик, продавач или митнически представител) към гражданина (получателя). За тези услуги получателят дължи определена цена за услугата. В зависимост от политиката и системата за обслужване на конкретния бизнес, част от тези услуги могат да бъдат включени в цената на стоката или да се заплащат отделно, някои могат да бъдат опционално избирани от получателя, а други са задължителни. Цената на услугите е изцяло в полза на доставчика/продавача/митническия представител дори когато се касае за взаимодействие с митническите органи. Агенция „Митници“ няма правомощия за контрол върху ценовата листа на бизнес организациите и не може да бъде арбитър в такива спорове.
В случай, че получател оценява търговските практики на дадена бизнес организация като съмнителни или некоректни, може да подаде оплакване към самата фирма и жалба към Комисия за защита на потребителите.
Как да тълкуваме информацията от касовия бон/фактурата?
Когато получателят заплаща услугите към доставчика на практака следва да получи платежен документ - касов бон, фактура или друг вид документ. В него следва подробно да са описани предоставените услуги, както и на отделни редове начислените данъци, които доставчикът е платил от името на получателя.
За илюстрация вижте системен бон на Български пощи ЕАД, в който са отбелязани редовете, на които се отчита сумата за дължими данъци, а останалите редове представляват услуги на "Български пощи" ЕАД.

- ${title}${badge}